Klubbmästerskap

För att vara med i Klubbmästerskapet gör du så här:
Klicka på menyn “Ladda upp bilder” och ange lösenordet för att komma åt sidan. Lösenordet finns i den e-post som Tävlingsledaren sände ut inför deltävlingen.

Ladda sedan upp din bild som deltävlingen anger. Det ska vara gjort senast den 10:e i inlämningsmånaden.

Tävlingsbestämmelser 2024
I årets klubbmästerskap skall samtliga etapper inlämnas digitalt och alla etapper avser enstaka bilder. Varje deltagare har rätt att lämna in en (1) bild i varje etapp.

Bildstorlek i samtliga fall max. 2000 pixlar på längsta sidan och max 2,0 MB i filstorlek per bild.

Bilderna skall laddas upp i jpeg.

Bilderna får vara såväl i svartvitt som i färg.

Inlämningsdag är senast den 25:e i angiven inlämningsmånad.

Bilden laddas upp på km.sundbybergsfotoklubb.se

Var noga med att namnge bilden, ditt namn får INTE vara med i bildens namn.

Bild som inte följer kraven på storlek eller namngivning enligt ovan riskerar att uteslutas ur tävlingen.

Bilderna bedöms på en skala 1-12 där 12 är högsta poäng, 10 näst högst poäng.

Den som har samlat ihop flest poäng under året efter fjärde etappen utses till klubbmästare.

Jury utses inom eller utom fotoklubben av tävlingsledare och/eller styrelse.

Tävlingsbidragen kan komma att publiceras i fotosammanhang på internet. Att delta i en tävling innebär att man ger sitt samtycke till sådan publicering.

Årets första tema med inlämning 25/2 är ”Arkitektur”. Andra tema är ”Slitet” med inlämning senast 25/4. Tema nummer tre är ”Redskap” med inlämning senast 25/8. Sista tema för året är ”Möte” med inlämning senast 25/10.

Välkomna att tävla i SFK under 2024!

===========================================

Tidigare vinnare av klubbmästerskapet:

2023: Sofi Andersson
2022: Peter Westerlund